SHOP
NN07 logo
Choose category

SS20 | St Remy De Provence, Frankrig
Med rygtet in mente om landskabets særlige lysindfald, besluttede vi os for at tage til det sydlige Frankrig. Vi ville fejre årets lyseste tid. Det samme lys som har inspireret nogle af verdenens mest berømte malere.

Da vi nærmede os byen i vores lille franske udlejningsbil, begyndte landskabet at ændre sig. Skarpe kalkklipper, trætte olivenranker og endeløse lavendelmarker var udsigten fra førersædet.

Da vi ankom til målet – en lille, søvnig landsby på den ene side og på den anden utroligt smuk, med kun med et par restauranter, cafeer på hovedpladsen. Det perfekte sted til at slå hjernen og kroppen helt fra og hvor luksus ikke måles i materielle goder!

AW19 | Upstate New York

Her tog vi stik vest fra New York og op til Catskill-bjergene ved Hudson River Valley på den amerikanske østkyst. Det perfekte sted hvis man vil koble helt fra og som drager en masse kreative sjæle til sig. Alt dette danner rammen for vores AW19-kampagene.

Vi kørte op i bjergene ved solnedgang en sen lørdag eftermiddag og direkte ind i en snestorm, men kom dog hel frem, til Deer Mountain Inn, hvor vi kunne tjekke ind. Vi mødte mange mennesker, der gjorde stort indtryk på os. Mennesker der er lige så dedikerede til sit håndværk og passion, som vi er til vores. Musikere, malere, bagere og kokke.

Mennesker der er noget ud over det sædvanlige.

SS19 | Cape Town
Sydafrika

Farverige kontraster. De ord beskriver bedst destinationen for vores i forår/sommer 2019-kollektion. Et land med en dyster historie, men fyldt med optimisme. Med bjergene i baggrunden og det brusende hav i forgrunden ligger Cape Town i læ, skjult fra vinden der blæser over Table Mountain. Vores rejse førte os fra hippe ginbarer og caféer i Woodstock til det dejlige og smukke liv i Camps Bay og til sidst helt ned til den brutale virkelighed i townships på bjergsiderne uden for Hout Bay.

AW18 | Kyoto og Osaka

Denne rejse førte os til Japan, hvor vores historie startede. Vi elsker Japansk kultur. Her fandt vi inspirationen til at skabe vores brand. Denne gang tog vi sydpå, til Japans gamle hovedstad, Kyoto – kejserens by. Vi ankom i et højhastighedstog og sænkede derefter farten. Vi nød den oldgamle kultur, templerne og udforskede den livlige bys madscene. Vi mødte geishas, samuraier, kendo-krigere og fisk, der kan dræbe. Velkommen til Solens rige.

SS18 | Italien

Tid er noget af det mest dyrebare, vi i dag har. Det er ikke noget, du kan købe, Men er tværtimod helt gratis. Livet handler om, hvad du gør med den tid, du har, hvilke beslutninger du tager, og hvilke veje du vælger at gå. Menneskets interesse for tid, og besættelsen af den, kommer nok med alderen og forståelsen af den. Refleksioner på rejser og de veje man vælger, bestemmer, hvor du er lige nu. Vi rejste til Italien for at finde essensen af tid. Vi fik nogle fantastiske dage, som nu er en del af vores historie. Hestevæddeløb midt i byen, fridykkere, kokke og meget mere fyldte vores rejse.
Tid er en af de få ting i livet, der
er ens for alle. Tid er fair og
utilgivelig. Tidens gang er konstant.

SS17 | Havana

Havana kræver ikke den store introduktion med sin spændende og komplekse historie fra slaveri, revolutioner og til politik. Vi rejste med et åbent sind for at finde ind til Havanas sjæl. I Havana fandt vi kvarterer, der var fattige på materielle goder, men rige på kærlighed, personlighed, dans og passion. I Havana mødte vi dansere, kokke, rickshaw-chauffører, sangere og lærere. Vi kom steder fyldt med lykke, dejlig mad og endnu dejligere drinks. Vi røg cigarer, drak rom og dansede os igennem natten. Velkommen til Havana SS17!

AW16 | Helsinki

Helsinki – en skjult perle i Norden. En by fyldt med kontraster og uventede bekendtskaber. En gåtur gennem byen giver diget unikt indblik i byens fantastiske arkitektur og design. Vi mødte masser af dejlige mennesker: frisører, klatrere, musikere, bartendere og skuespillere.

SS16 | Côte d'Azur

Den franske riviera er ikke kun solskin, glamour, a-liste kendisser og en masse champagne, men også blåt hav, hvide sandstrande og rødvin. For SS16 kampagnen var fransk mad, afslappede dage på stranden og køreture langs rivieraen fra Cannes til Monaco - i fokus.

Côte d'Azur handler om at leve og nyde det gode liv. Vi mødte astronomer, piccoloer, musikere, spydfiskere og bilentusiaster. Flere af dem blev vores modeller i forbindelse med turen.

SS15 | Los Angeles

Velkommen til Los Angeles! Byen hvor den hurtige livsstil og evigt solskin tiltrækker mennesker fra hele verden – mennesker der forfølger sine drømme. Her er hver en dørmand, tjener eller butiksansat skuespiller, musiker eller kunstner i svøb.

Byen hvor drømme fødes og enten bliver til virkelighed eller går i vasken.

Vi udforskede LAs gader på jagt efter street-art. Vi hang ud i Malibu for at se surferne ude på bølgerne. Vi var til poolparties i Hollywood. Vi mødte frisører, dansere, musikere, hjemløse, servitricer, bodybuildere, bartendere, malere og mange flere.

SS14 | Wangala

Maasai-folket har eksisteret i mere end 3000 år. Det er et stolt folkefærd, som har beholdt deres farverige tøj og kultur, mens resten af verden har forandret sig. SS14-kampagnen var en hyldest til Maasaierne i Wangala, Kenya. For deres stolte og tidløse stil. Vel nok de pæneste modeller, vi nogensinde har haft. Tak til Emanuel, Noah og alle de andre i den lille landsby, Wangala.

SS13 | Buenos Aires

En levende by hvor vi fik fantastiske steaks og god vin. Tango og hvor passionen for musik og ikke mindst livet er i højsædet. Vi nød den mest fantastiske søndag eftermiddag på en lille gadecafé, hvor vi optog soundtracket til kampagnen. Vi rejste ud på landet til det store, og smukke Estancia Santa Domingo for at møde Argentinas cowboys: gauchoerne ´.

SS12 | Ibiza

Vi ville fejre den surrealistiske følelse af 80’ernes charterrejser med løfter om sol, strand og svinefester. Dejlige mennesker på endnu dejligere sandstrande. En sand plastikverden – der i virkeligheden ikke fandtes. Vi besøgte øen, Ibiza, hvor hver dag er en fest og opdagede en meltingpot af mennesker fra hele verden - skøre, elskelige, fantastiske og smukke.

SS11 | Sverige

Vi købte en gammel 1961 Volvo Amazon og tog på en rejse, der førte os til hjertet af Sverige. Gennem skov og forbi søer, landsbyer og mennesker – kort sagt -” of the beaten track”. En tur, der førte os tilbage i tiden, til små moteller, caféer og restauranter.
Mange i dag glemte. Et par af dem kendte. På forsædet sad en musiker og en tømrer, vi havde mødt på en tidligere rejse.
Desværre blev dette vores første og sidste tur i Volvoen fra 1961, da en travl håndværker endte vores rejse ved at køre ind i os en sen fredag eftermiddag på en grusvej blandt køer og blomster.

SS10 | Merzouga-ørkenen

De findes personer uden nogen nationalitet. Dem der hverken ejer eller hører til noget særligt sted, de kan kalde deres. To dage med fly, bil og på ryggen af en kamel førte os til Merzouga-ørkenen i Nordafrika – på grænsen mellem Algeriet og Marokko.
Dér mødte vi Brahim, Ali, Mimmid og andre stolte ørkennomader, som dannede rammen om SS10-kampagnen.
Dette var vores første ”trunk-and-camera-rejse”: en art director med en taske fyldt med tøj og en fotograf på slæb.